· 

Ontspannen lezen

Het ontspannend lezen van een boek was ik kwijt geraakt na mijn hersenbloeding. En ik bedoel dus fysiek. Ik heb eerder geschreven over lezen in mijn blog. Maar toen ging het over het plezier en ontspanning van het lezen zelf terug te krijgen. Dat is gelukt.

 

Een boek lezen met één hand zorgt voor nieuwe uitdagingen. 

 

Ik merkte hoe ik nu een boek beoordeelde op zijn "rug", gaat het boek makkelijk open, bleef het open liggen, hoe stug is de rug van het boek. Een boek dat door één hand makkelijk toegankelijk is.

Nou, dat heeft een boekrecensent nooit meegenomen in zijn recensie. Bij een boek gaat het toch om het verhaal, de omslag en de tekst achterop het boek.

Maar die stugge rug blijft onderbelicht.

 

Als ik mijn geliefde kop thee wilde pakken tijdens het lezen, moest ik mijn boek ondersteboven wegleggen of een boekenlegger leggen in het boek waar ik was gebleven. 

 

Ik ging vaker aan mijn bureau zitten om te lezen, immers dan kon ik het boek platleggen en dan beter bedwingen met één hand. 

 

Zo was ik aan het worstelen met ontspannen lezen.

 

Ik zag op internet een oplossing voor mij: de BookSeat wordt het hulpmiddel genoemd. Het is een Australisch ontwerp. Allerlei boeken, zware of lichte boeken, maar ook je tablet kan ondersteund worden door de BookSeat. Het plexiglas klepje aan de voorkant is wel een essentieel onderdeel van deze “luie stoel” voor boeken. Je kunt het klepje tegen het boek duwen met het elastiekje en stoppertje. Door het naar beneden klappen van het klepje, is het omslaan van pagina’s makkelijk. De BookSeat is een lichtgewicht en is gevuld met kleine bolletjes waardoor hij op verschillende oppervlakken kan staan, ook schuin.

 

De BookSeat zorgt ervoor dat lezen comfortabeler wordt, ik lees ook langer en #ikleeshandenvrij #ireadhandsfree! 

 

www.thebookseat.com.au

In boekwinkels, ook online te koop

Ik heb hier geen financiële belangen bij.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Rosanne (maandag, 27 maart 2023 19:09)

    Wat een goede vondst is dit toch. Ontspannen lezen hangt af van veel verschillende facetten blijkt nu. Zo fijn da je lekker kan lezen. Wie kan er zonder boeken?!

  • #2

    Moniek (zondag, 28 mei 2023 20:44)


    Lieve Madelon, jij blijft zoeken naar alles wat jouw, nu zo andere, leven mooier en makkelijker maakt! Ik heb zo veel bewondering voor jouw doorzettingsvermogen en kracht. Je laat zien dat er hele mooie dingen mogelijk zijn. Door dit te delen, help je ook weer andere mensen! Je bent een topper!