· 

Border

in verschillende weergaven

 

Dit is een schets van mijn border met de Latijnse en de Nederlandse plantennamen. Deze schets namen we mee naar de biologische kwekerij “De Hessenhof” en was handig helder te houden welke planten ik nodig had. Door deze zorgvuldige voorbereiding zorg ik ervoor dat mijn energie efficiënt wordt gebruikt. Dat maakt zo’n bezoek fijn, hoef je minder na te denken over wat je nodig hebt en kun je meer genieten.

 

Het is een aanrader om bij “De Hessenhof” je planten te kopen, waar “planten nog de tijd hebben om te groeien”, zo is geschreven onder hun bedrijfsnaam. We hebben er de meeste planten gevonden die op deze schets stonden.

Deze schets klopt natuurlijk niet, maar was leuk om te maken. Alle planten lijken hier allemaal te bloeien. Ik heb juist de border zo bedacht dat er bloei is van april tot november. Het begint met het Twaalfgodenkruid in april tot de Hemelsleutel in oktober/november. Toeval hoor deze goddelijke namen.

Een foto genomen vanaf een ladder van de border in maart, en gaat zijn tweede jaar in. Vorig najaar hebben we verschillende soorten allium bollen in de border gepoot. Hoe zal dit straks uitkomen tussen de vaste planten als ze bloeien?

Reactie schrijven

Commentaren: 0