· 

Droomvlucht

 

Het hersenletsel magazine deed een oproep voor een gedicht over de winter, de decembermaand of Kerst in relatie tot NAH, voor het decembernummer. Direct kwam het gedicht Droomvlucht naar boven dat ik schreef in Klimmendaal 2019/2020. Op mijn kamer met mooi uitzicht, keek ik naar buiten toen ik het onmisbare geluid hoorde van ganzen. Ik voelde toen het intense verschil qua mobiliteit. 

 

 

Droomvlucht

 

in de kille winter lucht

boven de kale beukenbomen

met daarachter een warme oranje gloed

verschijnt de perfecte V-vorm

 

gestaag nadert een vlucht ganzen

doelgericht en hoopvol vliegend richting het zuiden

 

dit beeld benadrukt hoe ik nu ben

afhankelijk, geraakt, liggend in bed

beperkt door mijn rechter verlamde zijde

 

 

ik wil méé

 

Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Rosanne (maandag, 02 januari 2023 20:04)

    Wat een hartenkreet, ik wil méé. Dat komt wel binnen zeg.....Raak.

  • #2

    Karin (dinsdag, 03 januari 2023 10:44)

    Prachtig geschreven Madelon. En wat leuk dat het is opgenomen in het magazine, trots op jou !

  • #3

    Leonieke (zondag, 15 januari 2023 11:11)

    Pfff mooi zeg. Madelon Holgersson. �