· 

Blauwe collage

 

Deze collage heb ik in de afgelopen week gemaakt.

Ik kijk graag naar Maria beelden en het blauw, symbool voor de puurheid van Maria, eraan verbonden. Met deze Maria foto begon deze collage. Elke afbeelding vol symboliek passend bij deze tijd van het jaar.

 

Maria dus, in deze Goede Week is voor deze sterke vrouw veel aandacht.

 

De ster is een symbool van waarheid en hoop.

 

Vogels staan voor veel eigenschappen zoals bescherming en levenskracht. Deze bronzen vogel is een kerstversiering afkomstig uit IJsland.

 

Het krentenboompje uit mijn tuin, in de tweede dag van de bloei. Vol vertrouwen ontluiken de knoppen, zo ijl tegen de blauwe lucht.

 

Tenslotte stoere grillige eikentakken. Eikenhout werd als onverwoestbaar gezien, dus een symbool van kracht en overwinning.

 

 

Zo zijn deze foto’s, deze collage, met elkaar verbonden door positiviteit, hoop en kracht. Ik heb mij laten leiden door mijn gevoel.

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Iris (zaterdag, 16 april 2022 11:24)

    Mooi hoor Madelon!
    Blauw is ook de kleur die helemaal bij jou als persoon past.